banner1905
06 Temmuz 2017 Perşembe 18:17
MEB'in Ek Ders Ücreti Kararını sendikalar, yargıya taşıdı!

Türk Eğitim Sen:

01.12.2006 tarihli ve 2006/11350 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan, 16.12.2006 tarih ve 26378 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararda; 13.03.2017 tarihli ve 2017/10010 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan, 03.07.2017 tarih ve 30113 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar ile değişiklik yapılmıştır. 

Yapılan ilgili değişikliğin 1. Maddesiyle,  “ders görevleri hariç olmak üzere” ibaresi “ders görevleri ile” şeklinde değiştirilmiş, 5. Maddesiyle aynı Kararın 15 inci maddesinin birinci, ikinci ve üçüncü fıkralarında yer alan “ek” ibareleri madde metninden çıkarılmıştır. Değişiklikle yapılan bu düzenlemeler ile işletmelerde meslek eğitimi ve staj kapsamında yapılan ders görevleri yüz yüze eğitim tanımı kapsamına alınmış olup, işletmelerde meslek eğitimi ve staj kapsamında yapılan görevler, eğitim öğretim yılı içinde mesai saatleri dahilinde, aylık karşılığı ders görevi olarak verilebilecektir.

Dolayısıyla ek ders görevi kapsamında olmadığından, ek ders ücreti ödenmeyecektir. Kaldı ki, işletmelerde meslek eğitimi ve staj kapsamında yapılan görevlerin yüz yüze eğitim kapsamında değerlendirilmesi yerinde değildir. Türk Eğitim Sen olarak, değişiklikle getirilmiş olan yukarıda belirtilen ilgili maddelerin, yürütmesinin durdurulması ve devamında iptali talebiyle Danıştay nezdinde dava açtık.

Eğitim İş:

Meslek ve teknik liselerindeki öğretmenlere, öğrencileri işletmelerde staj yaparken yüz yüze eğitim dayatması yapan ve öğretmenlerin ek ders ücreti hakkını hiçe sayan MEB düzenlemesi, Eğitim İş tarafından yargıya taşındı.

‘Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’da yapılan değişiklik, mesleki ve teknik lise öğretmenlerinin ek ders ücretleri ve çalışma saatlerine ilişkin memuriyet güvencesini hiçe sayması ve eğitimcilere yeni angaryalar getirmesiyle tartışma yaratmıştı.

Değişiklikle birlikte, öğrencilerin işletmelerde meslek eğitimi ve staj sürecindeki ders görevlerinin yüz yüze yapılması dayatılmıştı. Bu değişikliğe,  ortaöğretime ilişkin temel düzenleme olan Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği ile çelişkili ve işin mahiyetine aykırı olduğu gerekçesiyle karşı çıkan Eğitim İş- Merkez Yürütme Kurulu, konuyu Danıştay’a taşıdı.

EK DERS ÜCRETLERİNİ YUTAN DEĞİŞİKLİK

Sendikanın yaptığı hukuki itirazda, bu çelişkiye dikkat çekildi. Yapılan değişikliğin aksine; Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nde, işletmelerde yapılan staj ve mesleki eğitimlerin okuldaki eğitim sürecinden farklı olduğunun belirtildiği ve buradaki öğretmenlere tam da bu nedenle koordinatör öğretmenlik sıfatı verilerek, yüz yüze eğitimin dışında tutulduğu vurgulandı.

MEB’in son değişikliğiyle, öğretmenlerin öğrencileri staj dönemindeyken verdiği emeğin ek ders olmaktan çıkartıldığına işaret eden sendika, öğretmenlerin ek ders ücreti hakkının da kırpılması anlamına geldiğinin altını çizdi. Değişikliğin iptalini talep eden Eğitim İş, başvurusunda “Söz konusu değişiklik; öğretmenlerin ücretleri bakımından son derece hakkaniyete aykırıdır. Çalışma huzurunu bozacak ve eşitsizlik yaratacak sonuçlar ortaya çıkacaktır” ifadelerini kullandı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
ebs memnun!! 2017-07-07 11:33:58

Hükümetin sendikası eğitim bir sen yin ehalden memnun demekki. Yine ne dav açtı ne de MEB'e yönelik iki kelam etti!? Utanmıyorlar da . Bari adlarındaki sendika ifadesini silsinler..

Avatar
Meslekçi 2017-07-07 23:21:18

Meslekçilerin çalışma şartlarını bilmeden atıp tutan branşçı arkadaşlardan rica ediyorum biraz araştırıp meslekçilerin ders durumlarının doğrularını araştırsınlar da öyle yorum yapsınlar. Fakat bile bile meslekçiler hakkında atıp tutanlarların yaptıkalır artık yalan ve iftiraya giriyor. Bilinmesi gereken önemli bir şey var ki meslekçiler diğer branş öğretmenlerinden haftada 5 olmak üzere ayda 20-25 saat maaş karşılığı fazladan derse girmektedirler. İkincisi meslek öğretmenleri şehir içinde ve kilometrelerce uzaktaki işyerlerine yaz kış demeden gitmek çoğu zaman kendi araçlarıyla gitmek zorundadırlar. Üçüncüsü meslek lisesi öğrencileri eğitim öğretimi, hatta okul ortamında tutulması zor öğrencilerden oluştukları için çok zarlanmaktadırlar. Hatta birden fazla farklı derse girmeleri de cabası. Bunları da bilerek yorumlar yaparsanız daha hakkaniyetli olursunuz.

Avatar
Teknik öğretmen 2017-07-07 08:05:43

Hangi matematikle ek dersi 2000 tl hesapladin merak ediyorum. Bi meslek ogretmeninin alabilecegi en fazla ek ders 1400 tl o da haftanin 6 gunu calisarak. Hafta sonu derslerine girerek. Kaldi ki bu heryer icin gecerli degil. Bazi okullarda. Ha bide %20 vergi dilimi var eylulden sonra pu para dahada duser.

Avatar
Yazik 2017-07-06 18:44:24

Bende teknik öğretmenim il merkez
Illerde ÖĞRETMEN Arkadaşlarımın hıc dersi yok 18 saat ısletme görevi var adil değil. Haktan yana ol gurur duyam

Avatar
bilirkişi 2017-07-07 01:53:57

ankara dışındaki meslekçilerde sorun yok. herkes maaş karşılığını dolduruyor dersler ile zaten. ankara da yatanlar da birazcık rahatsız olsunlar artık.

Avatar
Huseyin karinca 2017-07-07 10:24:13

Bu kararda emeği geçenlerden Allah razı olsun ,çok yerinde bir karar,yatarak ekders alıyorlardı,sendikalarda kınıyorum

Misafir Avatar
can 2017-09-12 00:05:53 @Huseyin karinca

imamlar amuda kalkarakmı kazanıyor totoş

Beğenmedim! (0)
Avatar
bak bak 2017-07-06 20:33:14

meslek lisesi öğrtmnleri ayda 2000 Tl ek dersalıyorsunuz.daha ne istiyorsunuz.bir de hiç almayanları düşünsenize.

Misafir Avatar
Meslek Liseleri 2017-07-16 23:50:21 @bak bak

arkadaşım bilmeden konuşma istersen ben 2000 lira almıyorum neye göre konuşuyorsun anlamıyorum ki, ortalama bin lira geliyor. Anlayamadığınız meslek lisesi öğretmenlerinin koordinatörlük görevi var bu da ders değil öğrenci takip görevi, her hafta işletmelere gidiyoruz, 4 - 5 ilçe arasında gidip gelmek aldığın para yola yemeğe gidiyor zaten, İstanbul da yaşayan bilir, artı stresini anlatamam. Böyle para lafı edecekseniz gelip meslek öğretmeni olsaydınız. İstanbul da keşke 20 saat değilde 15 saat karşılığı derse girseydim diyen öğretmenlerde var yani. Ben Türkiye'nin küçük bir ilçesinde maddi hayat zorluklarının en düşük olduğu yerlerde görev yapan 15 saat maaş karşılığı giren öğretmenlere bir şey demiyorum. Sizi ilgilendirmiyorsa yorum yapmayın lütfen her şeye. Canınız sıkılıyorsa gidip kitap okuyun spor yapın gezin. Bu meslekçiler için önemli iptal edilmesini bekliyoruz.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
yanlıştasın 2017-07-07 11:32:38 @bak bak

Değerli arkadaşım Teknik öğretmenlerden kesilecek olan ek ders ücretleri, ücret alamayan diğer öğretmenlere dağıtılacak olsa serzenişine destek verirdim.Lütfen öğretmenler olarak birbirimizin altını oymayalım..

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ERCAN 2017-07-06 23:51:45 @bak bak

Değerli hocam, ben de bu yıl sıfır ek dersle çalıştım. Ama onlardan kestikleri ek dersi bize vermeyecekler. Meslektaşlarımız fazla ek ders alınca bize bir zararı dokunmaz. Keşke özel-kamu bütün çalışanların hak ettikleri hayat standardını yakalasalar.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Meslekçi 2017-09-07 20:48:47

Bazı okullarda fazladan hakketiği dışında ek ders yazılması tabiki doğru değil. Ama ben bir meslekçi olarak bir sürü farklı derse girip ayrıca bir çok işletmeye gidiyorum. Ve hakikaten çokkk yoruluyorum. Benim aldığım üç beş kuruşu sorun eden kültür öğretmenleri siz kendinız zaten destekleme kurdlarından kat kat daha fzla para alıyorsunuz. Sanki hepiniz hakkedıyorsunuz da bi meslkçiler aldığı bu ücreti hakketmiyor. Benim vicdanım rahat. Buna pire için yorgan yakmak denir. Bikaç örnekten ötürü böyl yapklması haksızlık. Ayrıca madem hak hukuk dıyorsunuz, neden bız 5 saat fazla maas karsılığı derse gırınce sesiniz cıkmıyo