banner1853
İstanbul
Kısa süreli hafif yoğunluklu yağmur
27 Eylül 2016 Salı 12:48
Turkcell

İSTANBUL (AA) - Turkcell, Gamecell adı altındaki yeni platformuyla Türkiye'de yaklaşık 30 milyon kişinin yer aldığı, 2 milyar lira civarında bir pazar büyüklüğü olan oyun pazarına giriş yaptı.

Turkcell'in yeni markası Gamecell'in tanıtım toplantısında konuşan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün oyun pazarının dünyada ve Türkiye'deki gelişiminden bahsederek dünyayı şekillendiren teknolojilerden ve değişen trendlerden en fazla etkilenen sektörün ciddi bir hacme sahip olduğunu söyledi.

Sektörün değişimlere hızlı şekilde adapte olup kendini geliştirdiğini dile getiren Bütün, sektörü değiştiren ve geliştiren en önemli etkilerden birinin de 4,5G ve fiber teknolojisi olduğuna işaret ederek, dünya ve Türkiye pazarına ilişkin şu bilgileri verdi:

"Dünyada 2,1 milyar insan oyun oynuyor, bu neredeyse tüm dünya nüfusunun üçte biri. Bunlardan 700 milyonu oyunu online oynuyor. Oyun sektörünün tüm dünyada 100 milyar dolarlık pazar hacmi var.

Türkiye'ye baktığımızda sektörde 30 milyon oyuncu var ve bunların 18 milyonu para ödüyor. Toplamda 2 milyar liralık oyun pazarında kişi başı harcama yaklaşık 110 lira. Mobil oyun gelirleri ise 600 milyon lira civarında. Türkiye bu haliyle dünyada oyun gelirlerinde en büyük pazar konumundaki ilk 100 ülke arasında 16. sırada yer alıyor. Türkiye’deki e-Spor kategorisi de hızla büyüyor.

Türkiye oyun pazarı dünya pazarından binde 7 pay alıyor, burada bir şeyleri değiştirmek lazım. Biz Turkcell olarak sahip olduğumuz dinamikler ve altyapı ile pazarda fark yaratacağımız oyun sektörüne Gamecell ile girmiş bulunuyoruz. Gamecell sadece oyun alınan bir oyun market değil, entegre bir oyun platformu."


-"Gamecell'deki uygun ödeme koşulları pazarı tetikler"


Gamecell’de Hive, Buzz, ePİN, Market ve App olmak üzere 5 ana kategori bulunduğunu dile getiren Bütün, platform içinde dünyadan ve Türkiye'de devam eden turnuvalar ve takımların sıralamaları, oyuncularla ilgili bilgilerin bulunmasının yanı sıra kullanıcıların turnuva düzenleyebileceğini ya da turnuvalara başvurabileceğini söyledi.

Oyun sektörü ile ilgili tüm haberlerin toplanacağı platform kapsamında oyuncuların taksitle oyun alıp bedelini Turkcell veya Superonline faturalarına yansıtabileceğini aktaran Bütün, şu bilgileri verdi:

"Bilgisayar ve konsol oyunlarının satıldığı market bölümünde kullanıcılar için özel indirimler olacak. En son çıkan oyunların hemen satışa sunulduğu market kategorisinde alınan oyunlar için taksitle ödeme yapmak mümkün. App kategorisinde ise yerli oyun geliştiricilerin ihtiyaç duydukları tüm bilgiler ye alıyor. Oyun geliştirmek için yardıma ihtiyacı olan Gamecell'lilere de bu kategori altında yardım verilecek. Sadece oyun satan bir platform değiliz, uygun ödeme koşullarının pazarı tetikleyeceğini düşünüyoruz. Dünyanın en popüler oyunları Gamecell üzerinden taksitle alınabilecek. Türkiye'de oyunun kalbi burada atacak" dedi.


-1 ay boyunca tüm oyunlarda yüzde 25 indirim


Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün, Gamecell'in açılışına özel bir ay boyunca tüm oyunlarda yüzde 25 indirim yapacaklarını söyledi. Dünyada her üç kişiden birisinin, Türkiye'de ise 30 milyon kişinin oyun oynadığı bir dönemde bulunulduğuna işaret eden Bütün, "BigKazan işbirliği ile hayata geçirdiğimiz Gamecell ile hedefimiz Türkiye’de 30 milyon oyuncuya ulaşmak." dedi.

Gamecell'in e-Spor turnuvaları için de bir buluşma noktası olacağını belirten Bütün, konuşmasına şöyle devam etti:

"Oyunseverler Gamecell üzerinden takım kurabilecekleri gibi, turnuvalara da katılabilecek. Mağazalardan oyun satışı bir süre sonra tarihe karışacak. Online olarak satın alınan oyunlar indirilirken, dosya boyutunun yüksek olması oyuncunun internetteki adil kullanım kotasını etkiliyor. Gamecell'de ise 20 lira ve üzeri oyun alan Superonline fiber kullanıcıları, istedikleri bir gün Turbo Butonu'nu kullanarak Adil Kullanım Kotası ve hız limitine takılmadan oyunlarını indirebilecekler.

Gamecell, dünyada son yıllarda hızla büyüyen e-Spor kategorisinde de oldukça iddialı. Özellikle yüksek hızlı internet bağlantılarının yaygınlaşması ile birlikte online oyun oynayan, takımlar kurarak birbirleri ile yarışan oyuncu sayısı hızla artarken, oyunseverler Gamecell üzerinden takım kurabilecek turnuvalara katılabilecek. Online olarak yapılacak turnuvaların finalleri ise geniş katılımlı etkinliklerle tamamlanacak."

E-Spor organizasyonlarını 2015'te 188 milyon kişinin izlediğinin altını çizen İsmail Bütün, "Bu maçları dünyanın en fazla seyirci çeken ligi NBA'den bile daha fazla kişi seyrediyor. Dünyada 14 binden fazla amatör takım, 60 binden fazla e-Spor oyuncusu var. Bunların 4 binden fazlası lisanslı e-Spor oyuncusu. Pazarın büyüklüğü bu yıl yüzde 50'den fazla artışla 2 milyar liraya ulaştı. 2019 yılında ise bu rakamın 1,5 milyar doları aşması bekleniyor. O nedenle e-Spor turnuvalarını Türkiye'de de gerçekleştirmeyi çok istiyoruz." diye konuştu.


-"Mobil oyun gelirleri, pc oyunu geçti"


Toplantıda verilen bilgilere göre, dünyada toplam 2,1 milyar oyuncu olduğu tahmin ediliyor. Bu rakam toplam internet kullanıcısının yaklaşık 3'te 2'sine denk geliyor. 2,1 milyar kullanıcının 700 milyondan fazlası online oyun oynuyor. 2016 yılında dünyada oyun pazarının 99,6 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. 1,9 milyardan fazla kişi mobil cihazlarından oyun oynarken, 100 milyar dolarlık pazarda mobil oyun kategorisinden büyüklüğü 36,9 milyar dolara ulaşmış durumda. Mobil oyun gelirleri bu yıl ilk defa 26,7 milyar dolarda kalan PC oyun gelirlerini de geçmiş oldu. 2019 yılında da global oyun pazarının 118 milyar dolara, mobil oyun pazarının da 52 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor.


Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner1815

banner1814