banner1905
İstanbul
kısa süreli hafif yoğunluklu yağmur
09 Ocak 2017 Pazartesi 11:31
OHAL KAPSAMINDA İHRAÇLAR SONRASI GÖREVE İADELER NASIL OLUYOR?

Haklarında göreve iade kararı verilen kamu görevlilerinin eski görevlerine iadesi şartı ise bulunmuyor.

Resmi Gazete yayımlanan KHK’lar eki cetvellerde yer verilmek suretiyle kamu görevinden çıkarılanların (Anayasa Mahkemesinin KHK ekinde yer almayan 41 personeli dâhil) toplam sayısı bugüne kadar “90.573” kişi olurken, bunların “506’sı ise göreve iade edildi. (Bu sayılara meslekten çıkarılan/iade edilen hâkim ve savcılar dahil değildir.)

KHK’ların göreve iade düzenlemesi

Çıkarılan KHK’ların göreve iadeye ilişkin hükümlerinde, göreve iade edilmesi kararlaştırılanların isimlerinin, kamu görevinden çıkarılmalarına ilişkin KHK’ların eki listelerin ilgili sıralarından çıkarıldığı belirtiliyor.

Göreve iadelerde;

**Kamu görevinden çıkarmaya ilişkin ilgili KHK’nın tüm hüküm ve sonuçları, göreve iade edilenler hakkında ortadan kalkmış oluyor.

**Göreve iade edilenler, kamu görevinden hiç çıkarılmamış sayılıyor.

**Göreve iade edilmesine karara verilenler, göreve iade edildiklerine dair KHK’nın yayımlandığı tarihten itibaren 10 gün içinde göreve başlamadıklarında, görevlerinden çekilmiş sayılıyor.

**10 gün içinde göreve başlayanlara, kamu görevinden çıkarıldıkları tarih ile göreve başladıkları tarih arasında kalan döneme ilişkin mali ve sosyal hakları, kamu görevinden çıkarıldıkları tarihteki görevleri esas alınarak ödeniyor.

**Yönetici olarak görev yaparken kamu görevinden çıkarılmış olanlar, eski görevleri yerine öğrenim durumları ve kazanılmış hak aylık derecelerine uygun kadro ve pozisyonlara da kurumları tarafından atanabiliyor.

Anahtar Kelimeler:
Ohal
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
ÖĞRETMEN 2017-01-09 13:05:04

İhraç edilen öğretmenler bekliyor aileler perişan ekonomik psikolojik ve sosyal bunalıma girdik yeter yani hala suçlular ortada yokmu neden biz hiçbir alakamiz olmayan şeylerden cezalandiriyoruz yazik değil mi yokmu bu feryatlari duyan

Avatar
Mağdur 2017-01-09 18:12:01

Eski aktif sen üyeliği yüzünden açığa alınıp 1 eylül khk sı ile ihraç edildim. Eğer 15 temmuz da fetö terör örgütü darbe yapsaydı bu seferde onlar sendikalarından cıkıp başka sendikaya geçtiğim için hain ilan edip onlarda işten atacaklardı. Burdan Milli eğitim bakanımıza ve Cumhurbaşkanımız Resimiz Tayyip erdoğan bey e sesleniyorum. iyi bir Ak partili iken bir eski sendika üyeliği yüzünden işimizden aşımızdan olduk. Daha da önemlisi vatan haini damgası yedik. Sayın cumhur başkanım resim lütfen ben ve benim gibiler tekrardan araştırılsın. Eğer sendikadan başka herhengi bir fetö ile bağlantımız varsa asın bizi. Ama böyle yaşatamayın bizi

Avatar
Tekniker 2017-01-09 16:34:08

Hiç bir suçum yokken ihraç edildim.Daha ne kadar bekleyecepiz?Düşünmekten akıl sağlığımızdan olacağız.Bizi duyan yok mu?Yoksa bizim durumumuz bazılarının hoşuna mı gidiyor?

Avatar
Hasan Albayrak 2017-01-09 22:28:47

Sadece ama sadece banaksyada hesap var. Ondan ihraç edildim. Allah aşkına bu zulüm bitsin artık.

Avatar
Şemsettin 2017-01-09 23:32:57

Mağdur olduğunu söyleyen şahıslara iki sorum var: 1- Sizce 15 Temmuz darbesini kimler yaptı? İsim veriniz.
2- Sizce Feto bir Mehdi ya da benzeri kutsal kişilik midir? Net cevap veriniz.

Avatar
ogretmen 2017-01-10 00:30:16

Allah askina peygamber hatrina arastirma sorusturma yapilmadan 2,5yil once istifa ettigim ve 7ay uye kaldigim bir sendika yuzunden 1eylulde ihracedildim.vatan haini degilim.devletime zerre zararim olmadi olamaz.fetocu degilim terorist degilim yeter artik.meb 40bin kisi ihrac etti iade edilen 34kisi.itiraz dilekcelerini okuyan yok mu.mahkeme hakki yok.tum yollari neden kapatiyorlar.tek bir kisiye bile haksizlik yapildiysa bunun vebalini hic mi dusunen yok.terorist olsalar beni arastirin diye feryat eder mi insanlar. ulkeme yazik,insanima yazik,bana coluguma cocuguma emeklerime yazik.HAIN DEGILIM,TURKUM DOGRUYUM HER DAIM DEVLETIMIN ARKASINDAYIM.Devlet buyuklerini akl-i selime davet ediyorum.

Avatar
hat mağduru 2017-01-10 10:20:06

Esim kardesine aldığı hat sebebiyle ihrac oldu. Yıllardır bu yapiya dusman olduğu, darbecilere fiilen karsi durduğu halde.
Vatanima devletime küsmüyorum
Reis'im duy sesimizi.

Avatar
Teknisyen eşi 2017-01-10 11:59:54

Neden halimiz hiçe sayılıyor eşimin bankası sendikası yok hiç birşeyi yok numaranda baylock diyip 3 ay açık sonra ihraç 3 ayda yüksek tansiyon hastası oldum borçlarımız var evimizin geçimi vardı yazık değil mi bize vAllahi de yok billahi de yok eşimin alakası nasıl ispatlayacağız kendimizi biz de bu Vatanın devletin milletin çocuklarıyız yarın itham edildiğimiz durum üzerimizden kalktığında bu hastalıklarımın Hesabını kim verecek