Mevcut anlaşma 2023’te yapılmıştı, tüm personele 29 bin TL verilmişti

1 Ocak 2023 tarihinde imzalanan ve 3 yıl süreyle geçerli olan promosyon anlaşması kapsamında, maaş düzeyine bakılmaksızın tüm sağlık çalışanlarına 29 bin TL ödeme yapılmıştı. Bu tutarın 25 bin 200 TL’si nakit, geri kalan 3 bin TL ise kredi kartı para puanı ve taksitli ödeme yoluyla sağlanmıştı. Ancak son dönemde yapılan promosyon anlaşmalarında ulaşılan yüksek rakamlar, sağlık çalışanlarında yeni döneme dair beklentileri artırdı.

Yeni promosyonun yürürlüğe gireceği tarih: Ocak 2026

Yeni promosyon anlaşmasının, mevcut protokolün sona ermesinin ardından Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girmesi planlandı. Ancak ihaleye hazırlık, banka görüşmeleri ve yasal prosedürler dikkate alındığında sürecin 2025 yılı Eylül veya Ekim aylarında başlatılması öngörülüyor. Hedef, tüm işlemlerin tamamlanarak yeni anlaşmanın Aralık 2025’e kadar netleştirilmesi yönünde belirlendi.

Tek kalem ödeme devam edecek

Yeni dönemde yapılacak promosyon anlaşmasının, branş ayrımı olmadan tüm sağlık çalışanlarını kapsayacağı ifade edildi. Geçmiş dönemde bazı aile hekimleri, daha yüksek maaş gerekçesiyle promosyondan daha fazla pay talep etmiş ancak bu talepler karşılık bulmamıştı. Tek tip ödeme uygulaması, yeni anlaşmada da sürdürülmesi beklenen bir yaklaşım olarak öne çıkıyor.

Yeni anlaşmalarda rakamlar dikkat çekiyor

Nisan 2024 itibarıyla farklı kamu kurumlarında yapılan banka promosyon anlaşmalarında rakamlar ciddi şekilde yükseldi. Özellikle bazı kuruluşlarda, üç yıllık sözleşmeler karşılığında kişi başına 120 bin TL’ye kadar promosyon ödemesi yapıldığı bildirildi. Enflasyonist ortam da düşünüldüğünde, sağlık çalışanlarının 150 bin seviyesinde promosyon alması bekleniyor.