Hazine ve Maliye Bakanlığı, elektronik tebligat sisteminin kapsamını ve başvuru sürelerini yeniden belirledi. 11 Ekim 2026 öncesinde sisteme girmesi gerektiği halde henüz başvurmayan belirli mükelleflerin 30 Kasım 2026 tarihine kadar e-Tebligat sistemine dahil olması gerekiyor.

Bakanlığın Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Düzenlemeyle sisteme katılması gereken mükellefler, başvuru süreleri ve sistemden hangi şartlarda çıkılabileceği yeniden düzenlendi.

Kimler e-Tebligat sistemine dahil olacak

Düzenleme; kurumlar vergisi mükelleflerini ve ticari, zirai veya mesleki kazanç nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerini kapsıyor. Kolektif şirketler ile adi komandit şirketler de belirlenen şartlarda sisteme dahil olacak.

Özel Tüketim Vergisi Kanunu'na ekli (II) sayılı listedeki kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler de kapsamda bulunuyor. Tüzel kişiliği olmayan teşekküller için de e-Tebligat yükümlülüğü öngörülüyor.

Trump Hürmüz Boğazı için yeni isim planını gündeme aldı
Trump Hürmüz Boğazı için yeni isim planını gündeme aldı
İçeriği Görüntüle

1 Temmuz 2026 tarihinden önce ilgili düzenleme kapsamında e-Tebligat sistemine girenlerin yeniden başvuru yapması gerekmeyecek. Bu kişiler mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmayı sürdürebilecek.

Başvurular Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda yapılabilecek. Mükellefler, durumlarına uygun Elektronik Tebligat Sistemine Dahil Olma Talep Bildirimi ile ilgili vergi dairesine de müracaat edebilecek.

Durum Sisteme dahil olma süresi
11 Ekim 2026'dan önce sisteme girmesi gerektiği halde girmeyen belirli mükellefler 30 Kasım 2026 tarihine kadar
Daha sonra mükellefiyet tesis ettiren zorunlu kullanıcılar İşe başlama tarihini izleyen 15 gün içinde
ÖTV kapsamındaki belirli malların ilk iktisabında adına tescil yapılacak kişiler Kayıt veya tescil tamamlanmadan önce

Tebligat 5'inci günün sonunda yapılmış sayılacak

Elektronik imzayla imzalanan ve tebliğ edilmesi gereken evrak, e-Tebligat sistemi üzerinden elektronik ortamda muhatabına gönderilecek. Mükellefler belgelerini Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden görüntüleyebilecek.

Elektronik imzalı tebliğ evrakı, sisteme ulaştığı tarihi izleyen 5'inci günün sonunda tebliğ edilmiş kabul edilecek. Mükellefler, yeni bir e-Tebligat bulunduğunda kısa mesaj veya e-posta ile bilgilendirilmeyi talep edebilecek.

Ancak kısa mesaj ya da e-posta bilgilendirmesinin herhangi bir nedenle yapılamaması, e-Tebligatın geçerliliğini veya tebliğ süresini değiştirmeyecek. Tebliğ süreci sistemdeki teslim tarihine göre işlemeye devam edecek.

Sistemden çıkış şartları da yeniden belirlendi

Yeni düzenlemede e-Tebligat sisteminden çıkılabilecek durumlara da yer verildi. Tüzel kişilerin ilgili sicil kayıtlarının silinmesi ile gerçek kişilerin ölümü veya gaipliğine karar verilmesi halinde sistemden çıkış yapılabilecek.

Belirlenen şartları sağlayan zorunlu ve isteğe bağlı kullanıcılar, başvuruda bulunarak sistemden çıkabilecek. 65 yaşını dolduran kişiler de başka bir zorunluluk bulunmaması halinde başvuru üzerine sistemden ayrılabilecek.

Kısıtlı hale gelme, ceza infaz kurumuna girme veya askerlik hizmeti nedeniyle sistemi kullanamayan kişiler için geçici çıkış hükümleri de düzenlendi.

Kullanıcı bilgileri ve değişiklikler bildirilecek

Sistemi kullanan mükelleflerin bildirimlerini zamanında, eksiksiz ve doğru yapması gerekiyor. Bilgilerde meydana gelen değişikliklerin vergi dairesine bildirilmesi ve tahsis edilen kullanıcı kodu ile şifrenin korunması da yükümlülükler arasında yer alıyor.

Kullanıcı bilgilerinin veya şifrenin üçüncü kişilerin eline geçtiğinin anlaşılması halinde ilgili vergi dairesine derhal bildirim yapılması gerekiyor. Yükümlülüklere uymayanlar hakkında ilgili kanun kapsamındaki ceza hükümleri uygulanacak.