TÜİK, eylül ayı tüketici fiyat endeksi (TÜFE) verilerini açıkladı. Buna göre tüketici fiyatları eylülde aylık yüzde 1,84 arttı. Yıllık enflasyon ise yüzde 29,73 olarak gerçekleşerek yüzde 30'un altına geriledi.

Meteoroloji uyardı: 46 ilde sağanak yağış bekleniyor
Meteoroloji uyardı: 46 ilde sağanak yağış bekleniyor
İçeriği Görüntüle

Temmuz, ağustos ve eylül aylarındaki enflasyonun bileşik etkisiyle üç aylık kümülatif enflasyon yüzde 5,56'ya yükseldi.

Memur zammında kritik eşik

Memur ve memur emeklileri, 2026 yılının ikinci yarısı için yüzde 7 oranında toplu sözleşme zammı aldı. Üç aylık enflasyonun yüzde 5,56'ya ulaşmasıyla bu zammın aşılması için yüzde 1,35'lik fark kaldı.

Hesaplamada aylık enflasyon oranları doğrudan toplanmak yerine bileşik olarak dikkate alınıyor.

Temmuzda yüzde 1,78, ağustosta yüzde 1,84 ve eylülde yüzde 1,84 olarak gerçekleşen aylık enflasyon oranlarının bileşik etkisi yüzde 5,56'lık üç aylık enflasyona karşılık geliyor.

Ekim, kasım ve aralık aylarında oluşacak enflasyonun yüzde 7'lik toplu sözleşme zammını aşması halinde memur ve memur emeklileri için enflasyon farkı oluşacak.

Ocak ayında zam oranı netleşecek

Memur ve memur emeklilerinin ocak ayında alacağı zam, oluşacak enflasyon farkına ek olarak yüzde 5'lik toplu sözleşme zammının uygulanmasıyla belirlenecek.

Yılın son üç ayında gerçekleşecek enflasyon bu nedenle ocak ayındaki maaş artışının belirlenmesinde kritik rol oynayacak.

SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin zammı yüzde 5,56'ya ulaştı

SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin aylık artışları ise temmuz-aralık dönemindeki 6 aylık enflasyona göre belirleniyor.

Eylül verisiyle birlikte bu emeklilerin altı aylık zam hesabında şimdiden yüzde 5,56'lık birikmiş enflasyon oluştu.

Üç farklı senaryo

Ekim, kasım ve aralık aylarında aylık ortalama enflasyonun farklı oranlarda gerçekleşmesi halinde ocak ayında ortaya çıkabilecek zam oranları şöyle:

Ekim-Aralık aylık ortalama enflasyon 6 aylık enflasyon / SSK-Bağ-Kur zammı Memur enflasyon farkı Memur ve memur emeklisi ocak zammı
Yüzde 1 Yüzde 8,76 Yüzde 1,64 Yüzde 6,73
Yüzde 1,5 Yüzde 10,38 Yüzde 3,16 Yüzde 8,32
Yüzde 2 Yüzde 12,02 Yüzde 4,69 Yüzde 9,93

Ocak ayında uygulanacak kesin zam oranı ise yılın son üç ayındaki enflasyon verilerinin tamamlanmasının ardından belli olacak.