Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda satışı ve toplu tüketim yapılan işletmelerde karekod bulundurulmasını zorunlu hale getirdi. Gıda güvenliğini artırmayı amaçlayan bu yeni düzenleme, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Bakanlık tarafından hazırlanan “Gıda ve Yemin Resmi Kontrollerine Dair Yönetmelik’te Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik” ile birlikte, bugüne kadar gönüllülük esasına dayalı olarak uygulanan karekod sistemi artık zorunlu hale geldi. Kafe, restoran ve benzeri işletmeler, gıda işletmesine ait karekodu, tüketicilerin kolayca görebileceği bir alanda bulundurmak zorunda olacak.
Yönetmelik kapsamında, Tarım ve Orman Bakanlığı karekod uygulamasına ilişkin usul ve esasları resmi internet sitesinden duyuracak. Bu duyurunun ardından işletmelere uygulamaya uyum sağlamak için 60 günlük süre tanınacak.
Uygulamanın temel hedefi, vatandaşların güvenilir gıdaya erişimini sağlamak ve işletmelerin denetim süreçlerini daha şeffaf hale getirmek. Karekodlar aracılığıyla tüketiciler, işletmelerin kayıt, onay ve denetim bilgilerine dijital ortamda hızlıca ulaşabilecek.