Güncel

Bakan Memişoğlu’ndan sağlıkta atama açıklaması: 2026 KPSS işaret edildi

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sağlık alanındaki yeni personel atamalarının 2026 KPSS sonuçlarına göre yapılacağını açıkladı. Sigarayla mücadelede kapsamlı bir kanun taslağı hazırladıklarını duyuran Memişoğlu, dijital bağımlılık, kumar ve yasa dışı bahisle mücadelede de yeni adımların hayata geçirileceğini söyledi.

Abone Ol

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sağlık alanındaki yeni personel atamalarının 2026 KPSS sonuçlarına göre yapılacağını açıkladı. Sigarayla mücadelede kapsamlı bir kanun taslağı hazırladıklarını duyuran Memişoğlu, dijital bağımlılık, kumar ve yasa dışı bahisle mücadelede de yeni adımların hayata geçirileceğini söyledi.

Sigarayla mücadelede yeni dönem

Haber Global Televizyonu canlı yayınında gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bakan Memişoğlu, Türkiye’de sigara kullanım oranlarının özellikle gençler ve kadınlar arasında yeniden artış gösterdiğine dikkat çekti. Bu tabloya karşı koruyucu sağlık anlayışıyla hareket ettiklerini belirten Memişoğlu, sigara bırakma poliklinikleri ve mobil sigara timleri ile mücadeleyi sürdürdüklerini ifade etti.

Sigara kullanımının ve sigara içilen alanların görünürlüğünü azaltmaya yönelik bir mevzuat çalışması yürüttüklerini belirten Memişoğlu,
Sigara içilen alanları ve sigara içme görüntülerini azaltmaya yönelik bir kanun taslağı hazırlıyoruz. En kısa sürede Meclis’e sunacağız” dedi.

Türkiye’de tütün kullanım oranının halen yüzde 33 seviyesinde olduğunu vurgulayan Memişoğlu, hedeflerinin bu oranı yarı yarıya düşürmek olduğunu söyledi.

Dijital bağımlılık ve yasa dışı bahisle mücadele

Bakan Memişoğlu, kumar ve yasa dışı bahisle mücadelede Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatları doğrultusunda çalışmalar yürütüldüğünü belirtti. Dijital bağımlılıkla mücadelede yasaklardan ziyade bilinçlendirme odaklı bir yaklaşım benimsediklerini ifade eden Memişoğlu, bu kapsamda aile hekimlikleri ve Sağlıklı Hayat Merkezlerinin devreye alınacağını söyledi.

“Atamaları 2026 KPSS’den sonra yapacağız”

Yeni personel atamalarına ilişkin soruya yanıt veren Memişoğlu,
Belirli bir kontenjanımız var, yeni hastaneler açıyoruz. Geçen yıl yaklaşık 37 bin hekim dışı personel aldık. Son atamadan sonra yeni alımları 2026 KPSS sonuçlarına göre yapmayı hedefliyoruz” dedi.

Randevu sorunu büyük ölçüde azaldı

Randevu bekleyen hasta sayısında önemli bir düşüş sağlandığını belirten Memişoğlu, bu sayının 3,5–4 milyon seviyesinden 300–400 bin bandına gerilediğini açıkladı. Yoğun branşlarda cihaz altyapısının güçlendirildiğini ve hekim planlamalarının buna göre yapıldığını ifade etti.

Şehir hastaneleri hız kesmeden sürüyor

Memişoğlu, Aydın’da 1300 yataklı Şehir Hastanesi’nin açılacağını, Samsun Şehir Hastanesi’nin hasta kabulüne başladığını belirtti. Ayrıca Ordu, Rize, Trabzon, Şanlıurfa, Mardin, Diyarbakır, Van, Denizli ve Kahramanmaraş’ta şehir hastanesi projelerinin devam ettiğini, Sancaktepe’de ise 4 bin 200 yataklı şehir hastanesinin inşa edildiğini kaydetti.