ABD Başkanı Donald Trump’ın açıkladığı yeni gümrük tarifeleri yürürlüğe girmeden önce teknoloji devi Apple’dan dikkat çeken bir adım geldi. Apple, Hindistan ve Çin'deki üretim tesislerinden 5 uçak dolusu iPhone’u ABD’ye taşıyarak, artan vergilerden etkilenmemek için harekete geçti.
Vergi Zammı Gelmeden Hızlı Teslimat
2 Nisan’da imzalanan kararnameyle, ABD’nin ithal ettiği ürünlere yüzde 10 ila yüzde 50 arasında değişen oranlarda ek gümrük vergisi uygulanmasına karar verilmişti. Bu tarifelerin 9 Nisan itibarıyla yürürlüğe girmesi beklenirken, Apple'ın vergi artışları öncesinde ürünleri ülkeye sokarak büyük bir maliyet avantajı sağlamaya çalıştığı belirtildi.
Mağazalarda iPhone Yoğunluğu
Apple’ın hamlesi, ABD’li tüketicilerin de dikkatinden kaçmadı. Gümrük tarifeleri nedeniyle fiyatların artacağı endişesiyle vatandaşların teknoloji mağazalarına akın ettiği ve özellikle iPhone satışlarında artış yaşandığı bildirildi.