banner1943
15 Mart 2018 Perşembe 09:21
Soruşturmanın nedeni ceza değil bekletme

İSTANBUL EMNİYET MÜDÜRÜ ÇALIŞKAN, ÇAKARLI ARAÇ OLAYINI ANLATTI

Özellikle sosyal medya birkaç gündür, durdurduğu çakar lambalı araçta bulunan İstanbul Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci ile tartışan polis memuru N.C.'yi konuşuyor. Sosyal medyanın iddiasına göre polis memuru N.C. Yelkenci'ye ceza yazdığı için açığa alınmış. AKŞAM Haber Müdürü Özkan Tamirak çok konuşulan olayın aslını İstanbul Emniyet Müdürü Mustafa Çalışkan'a sordu. Çalışkan şunları anlattı: "2017 yılında 22 milyon kişiye GBT yaptık. Her gün 100 bin kişiye GBT yapıyoruz. Tek bir şikayet gelmedi. Buradaki sıkıntı polis memurunun görevini doğru yapmamasıdır.

KANUN BELLİ

O gün aracı çakar olduğu için durduruyor. Kendisi trafikçi değil. Hemen trafik ekibini çağırması gerekirdi. Bunu yapmıyor. 50 dakika boyunca aracı bekletiyor. İl Emniyet Müdür Yardımcısı olay yerine gelene kadar aracı salmıyor. Nitekim gereken yapılıyor ve 106 TL ceza kesiliyor. Konunun İl Milli Eğitim Müdürü'yle bir ilgisi yoktur. O gün araçta o hareket kime yapılırsa yapılsın aynı şeyi yapardık. Biz polisiz, kanunlar neyi emrederse onu uygularız. Kimseyi ayırmayız. Polisin hiç kimseyi keyfi bekletmeye ne bir hakkı ne de yetkisi vardır. Müfettiş atadık. En ince noktasına kadar konunun takipçisi olacağım."

USULSÜZ GEÇİT YOK

Çok konuşulan "Çakar" rakamları ise 2018'in ilk 3 ayında şöyle; "ocak 82, şubat 77, martta 74 araca çakar-tepe lambası uygulamalarında işlem yapıldı. Toplamda 21 bin 276 TL ceza kesildi. 2017 yılında İstanbul trafik polisinin istatistikleri ise şöyle: "2 milyon 212.450 araç kontrol edildi. 1 milyon 475.308 araç ve sürücüye ceza uygulandı. 346,927,551 bin TL ceza kesildi. 92,954 araç trafikten men edildi.

FİRARİ 98 BİN KİŞİ YAKALANDI

İstanbul'da sokaklara tamamıyla hakim olmak isteyen polis, GBT uygulamalarını sıklaştırdı. İşte İstanbul'un asayiş ve trafik rakamları: 2017 yılında 22 milyon 262 bin 814 kişiye GBT yapıldı. 98 bin 355 aranan şahıs yakalanırken, 7 bin 379 silah ele geçirildi. Milyonlarca kişi uygulamaya tabi tutulsa da tek bir şikayet yok. Çünkü İstanbullu güvenli bir şehirde yaşamak istiyor. Bu yüzden polisin sık aramalarından rahatsız değil.

ÖZKAN TAMİRAK

AKŞAM

Son Güncelleme: 15.03.2018 09:33
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Hasan 2018-03-15 10:35:23

Bu açıklamayı müdür beyin kendisi inandımı acaba. Bu açıklama ve uygulama başta sayın cumhurbaskanimiza, ülkeni adalet duygusuna sıkılmış bir kurşundur. Neymiş polis trafikçi degilmiş.
O zaman su sorularin cevabini vermeye yuregin varmi sayin mudur.
1. trafikçi olmayan polis çakarlı yada süpheli bir aracı durduramaz mi?
2. Kimligini vermeyen gbt yaptirmayan bir kisi gbt si yapilana kadar bekletilemez mi? Bazen sistem sikintisi oluyor butun vatandaslar bekliyor.
3. Acaba emniyet mudur yardimcisi ceza yazma ben gelene kadar deyince polis memuru bekletmis olabilirmi?
4. Bu gbt yaptirmayan cakarla araba kullanan bu mudurun hic sucu yok mu?
5. Bu olaydan sonra trafik polisi haric bir polis durdurup bir araca gbt yaptirmak istediginde insanlar sen trafik polisi degilsin yapamazsin dediginde ne olacak?
6. Bu aciklamalara ve soylemlere kendinizi inandirmayi gercekten becerdinizmi yoksa bu sekilde aciklamak zorunda mi kaldiniz siz bu aciklamaya elinizi vicdanniza koyunca gercekten inaniyormusunuz?

Avatar
turgay 2018-03-15 10:38:55

Masal anlatmayın sayın emniyet müdürü,İl Milli Eğitim Müdürü polis memuruna gününü göstermek maksadıyla aramadığı veya aratmadığı yer kalmamış.Madem il müdürü GBT sine baktırdıktan sonra bir taksiye atlayıp oradan uzaklaşsaymış.Polis kanunsuz bir hareket yapmış ise mahkemeye yoluyla hesabını sonradan sorsaymış.Ah memleketim ah ''sen benim kim olduğumu biliyor musun''diyen tiplerle dolu memleketim düzelmez.

Avatar
vedat 2018-03-15 10:27:02

peki dedikleriniz doğru olsun bir kişi 50 dakka bekletti diye açığa mı alınır,soruşturma yapılır gerekli cea verilir.Açığa alınmayı gereken bir suç mu bu,yazıklar olsun

Avatar
hak hukuk 2018-03-15 10:31:35

adalet bekliyoruz, bakalım görelim

Avatar
halk 2018-03-15 10:26:56

Utanmadan sıkılmadan yalan konuşuyorsunuz.Normal bir vatandaş için hangi müdür yardımcısı yerinden kalkıpda olay yerine gider.Bu ülkedeki adalet olgusunu sizin gibi liyakatsiz yetersiz torpille bir yerlere gelmiş kişiler zedeliyor.Yazıklar olsun

Avatar
YALAAAAAN YALANN 2018-03-15 12:13:25

Bekletmeye sebepler ne;
İşlem yapılmasına mani olup direnen şahıslar;
Telefonla me memuru önce arayan veya aratılan komiser, netice alamayınca arayan diğer rütbeliler falan filan.
Bekletme süresi 50 dakika sürüyor deniyor, konuşmaları hesapla, şahısların direnmeleri ve nöb.Emn.Müd.Yrd.'nın olay yerine intikali orada onun, "bekle beni geliyorum ulan" diye oradaki işlemleri beklemetsinde sebep olduğu süre bunlarda hesaplandımı memura bu suç isnat edilirken bunlar gözetildimi?
Ben şahsen inanmıyorum yaptığınız açıklamaya, dikkat ediyorum kamu vicdanında inanmıyor size.

Avatar
ramazan 2018-03-15 12:43:26

olay siyasetin kanunu,etiği,memuru ezmesidir.halkın gözünde devletin itibarsızlaştırılmasıdır.Sayın cumhurbaşkanı bürokratik oligarşinin yıkılmasına çabalarken liyakatsiz üst amirlerin bürokratik sabotaja devam etmesidir.

Avatar
Biri 2018-03-15 12:45:46

Masal dinleyecek yaşları çoktan geride bıraktık.Hakaniyet isteriz!