10 Ağustos 2018 Cuma 08:05
Prim gün sayısı SSK'lı çalışanlarla eşitlenecek

BİN 800 GÜN FARK VAR

Prim süresindeki eşitlik düzenlemesi son şekli verildikten sonra yasa taslağı haline getirilecek. 2008'de gerçekleştirilen sosyal güvenlik reformuyla işçi ve memurların emekliliği için istenen prim ödeme gün sayısı 7 bin 200 (20 yıl) olarak belirlenmişti. Fakat Bağ-Kur'lular için bu süre 9 bin gün (25 yıl) olarak tespit edilmişti. Dolayısıyla Bağ-Kur'lular daha uzun süre prim ödemek ve daha geç emekli olmak zorunda bırakılmıştı. Sosyal güvenlikte adalet komisyonunda SGK'lı çalışanla, Bağ-Kur'lu çalışan arasındaki bin 800 günlük yani yaklaşık 5 yıllık sürenin kalkması, bir başka ifadeyle emeklilik için gerekli prim süresinin eşitlenmesi öngörüldü. Bu karar dezavantajlı durumun ortadan kalkması ve Bağ-Kur'lunun yasa çıktıktan sonra 5 yıl daha erken emekli olması anlamına geliyor. Bu yıl sonuna kadar yetişmesi beklenen yasanın en geç 2018'de çıkacağı ifade ediliyor.

MAAŞ DA FAZLA OLUYOR

Normal şartlarda SGK'lılar için emeklilik tarihi hesaplanırken ilk işe giriş veya sigorta tescil tarihi esas alınıyor. Bağ-Kur'da ise fiilen prim ödenen güne göre emekli olunuyor. Aynı çalışma şartlarında SGK'lı bir işçi 48, Bağ-Kur'lu sigortalı ise 55 yaşında emekli olabiliyor. Bağ-Kur'lular, SSK'ya geçerek daha erken emekli olabiliyor. Erken emeklilik imkanının yanı sıra yüzde 15-20 daha yüksek emekli aylığı almak mümkün hale geliyor

İNTİBAK ŞART

2000 yılından önce emekli olan SGK'lılara intibak yasası çıkarılmış ve 2 milyondan fazla emekli 355 liraya varan zam almıştı. 31 Aralık 1999 tarihinde emekli olan bir vatandaş bu haktan yararlanırken 1 Ocak 2000'de yani bir gün sonra emekli olan ise yararlanamadı.

Son Güncelleme: 10.08.2018 08:06
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
9000 gun pirim. Odeyen. Esnafin hakki ne olacak 2018-08-11 22:37:46

Avatar
Saliha 2018-08-11 09:06:53

Sigorta öncesi doğum yapanlarda borçlansın lütfen

Avatar
Erdoğan GAVCAR 2018-08-11 14:11:49

Emeklilik Yasi Neden Dusmuyor
70 Yaşında Hala Memurluk Yapanlar Var.
Sırf Bu Yüzden Gençler Iş Bulamıyor.
Bu Haksizlik Degilmi ?
Vaktiyle 40 Yasinda Emekli Olanlar
Krallar Gibi Yaşıyor.
Ve Gençlerin Sırtından Geçiniyor.
Bu Vicdansızlık Değilmi ?

Avatar
Alparslan. 2018-08-11 21:31:08

Geç.kalinmis.bir.karar.insallh.enkisazamanda.kanun.degisir.

Avatar
Hakkı orhan 2018-08-11 22:38:04

Bende kamudan emekliyim 65e kadarda çalışabilirdim ama ben vicdanım el vermedi bu çarkın dönmesi birileri gidecek birileri gelecek okuyupta iş bekleyen ihtiyacı olupta iş bulamayan işsiz o kadar kişi var ki o yüzden yetkililerden buna çare bulmaları nve sadece ssk bağkur değil memur işçi değil bunların hepsini tek çatı altında toplamalı ve herkese eşit adil düzenlemeler yapmalı insanların daha rahat daha adil bi yaşam için düzenlemeyi buna göre yapmalı

Avatar