20 Eylül 2019 Cuma 14:05
Milli Eğitim soruşturmalarından kötü kokular geliyor

Bakan Selçuk gündeme düşen özel sınıflara soruşturma açar mı? Hayır açamaz açsa da minareyi çalan kılıfı uydurur. Uyduramazsa müfettişler yardımcı olur. Olmadı sendikaları (malumsen) devreye girer son çare “okul aile birliği yaptı bizim suçumuz yok” denir o da olmazsa bir müdür yardımcısı feda edilir. Bir okulda sınıflar arasında yani çocuklar arasında ayrım yapılıyorsa oraya okul denemez. Ticarethanedir. Oradaki eğitim yöneticisine de eğitimci denemez, tüccardır hem de çocukları pazarlayan tüccar.

Özel okulda dahi olmaması gereken bu anlayışı bırakın cezalandırmayı üstüne üstlük bu tipler ödüllendirilir bizim sistemde.

Örnek vereyim: devlet okulu İstanbul Bakırköy Ataköy Atatürk Ortaokulu müdürü hakkında birçok soruşturma yapıldı. Konu özel sınıf. Öğrenci başına kayıtta 7-8 bin TL kayıt sonrası da her yıl için bir o kadar para toplandığı iddiası. Ne mi oldu? Tabii ki müdürlüğe devam ediyor. Malum sendikanın şube yöneticisi, arka sağlam.

"SORUŞTURMA YANDAŞA İŞLEMEZ YANDAŞ OLMAYANA İŞLER"

Bakanlık son günlerde gündeme gelen özel sınıflarla ilgili soruşturma yapacakmış. Yapsa ne yazar sonuç çıkmadıktan sonra? Soruşturma yandaşa işlemez yandaş olmayana işler. Alırlar görevden hatta memurluktan bile ederler. Soruşturma nasıl yapılır birkaç örnek verelim…

Müfettiş doğru yapsa bile uygulayıcısı uygulamaz. Hep bir yanılgı vardır. Müfettiş görevden aldı, müfettiş ceza verdi. Hayır müfettiş görevden almaz müfettiş soruşturma yapar, teklif eder. Bakan, vali uygular. Layıkıyla iş yapan müfettiş de çıksa uygulayıcısı uygulamayınca ne anlamı var ki? Dostlar muhabbette görsün.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
SİMYACI 2019-09-20 14:13:36

tetikçi müfettişlere gelsin bu yazı lüks otellerde il müdürleri tarafından konaklatılanlara
müfettişlere gelsin namuslu müfettişleri tenzih ederim

Avatar
Ne önemi var. 2019-09-20 14:47:43

Bakanım sizlerden çok şeyler bekliyoruz. Bu tip müdürlere haddini bildiriniz. Milli Eğitimi sendikanın değil, Bakanlığın yönettiğini gösteriniz.

Avatar
Misafir 2019-09-20 15:24:09

Soruşturma yapacak müfettiş de kalmadı. Okul müdürleri sorusturmalari karşılıklı pazarlık usulü yapıyor. Adına da vicdanı elvermedi diyorlar. Soruşturma usulü diye bir şey kalmadı.

Avatar
Bilirkişi 2019-09-20 14:42:09

Peki bu uygulama yanlış. kesinlikle kabul edilebilir bir durum değil. Ancak illa da çocuğumu filan öğretmene ver, filan sınıfa ver diye bastıran hatta bu iş için yukarıdan araya adam koyan velilerin hiç mi kabahati yok. adeta bizim paramızı alın diye teşvik ediyorlar. devlet terbiyesi olmayan yöneticiler de bu işe balıklama atlıyorlar tabi..

Avatar
kale 2019-09-20 19:47:21

maalesef yolsuzluk yapanlar genelde sendika başkanları olunca müfetişlerde bunları tesbit edip görevden alınma ve ceza teklif edince kıyamet koptu. ve müfettişler devre dışı bırakılıp sendikacılara suç işlemek serbest hale geldi. kamu talan ediliyor. nasıl olsa soruşturmaya özel muhakkik ayarlanıp kapatıp gidiyor. ama unutmayın ahiret var hesap var ilahi adalet var. ona havale ediyoruz. istanbul kalesi boşuna kaybedilmedi.

Misafir Avatar
cahiliz 2019-09-21 14:31:18 @kale

fettullahçı müdür bir başka fettullahçı müdürün soruşturmasını yapıyor. memurlar bunları bildiği için muhakkike bildiğini anlatamıyor. anlatırsa başına gelmeyen kalmaz. soruşturmaların genelde sonucu baştan belli. bunların sendikası belli. sendikanın arkasında kim var bilmem ama böyle feto bitmez. işe yukarılardan başlamak lazım. ayak takımından başlandı.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Denetim 2019-09-21 01:36:37

taşrada eğitim öğretim faaliyetlerinin mutfağı olan okullar, okul müdürlüğüne belli bir süreliğine görevlendirilmiş öğretmenlerin izanına, insafına bırakılması sonucunda, Mutfağı b... götürür. Olay bu kadar açık ve nettir. Demekki her kes halinden memnun. Alan memnun satan memnun.. Diyecek laf yok. Bir sistemin ilgili ve yetkililerce usulüne uygun gerçek anlamda denetlenememesi sonucu var olan ve ilerde daha da büyüyecek olan sorunları daha da çıkmaz hale getirerek o sistemin külliyen çökmesine sebep olur. İllerde doğru dürüst Maarif Müfettişleride kalmadı maalesef.. Eskiden okulları denetleme yetkileri vardı.. Ne olduysa ne bittiyse bu denetim yetkilerini ellerinden alacak düzenlemeyi birileri (?!!!) yasal bir düzenleme ile piyasaya sürdü. İllerdeki mevcut Müfettişlerin de Bakanlık Müfettişliğine alınmama hadisesinden dolayı kırgınlıkları,isteksizlikleri ise ayrı bir sorun. Hülasa; okul denetimlerini merkeze alınan müfettişler yapsın..

Avatar
Veli 2019-09-20 14:29:25

Sen okulu akademik başarı akademik başarı diye zorlarsan eğitimi bırakıp dersane sistemine geçer, sınav sistemi kalkmalı.

Avatar
MAĞDUR 2019-09-20 15:50:45

ÇOK DOĞRU SORUŞTURMALAR HİÇ ADİL YÜRÜMÜYOR.