14 Ağustos 2019 Çarşamba 10:49
Devlet Okullarında Özel Sınıf oluşturulmasına tepki!

Özel sınıf ücretleri 10 bin liraya kadar çıkıyor. BirGün'den Meral DANYILDIZ'ın haberine göre; devlet okullarında sınıflar ‘özel’ ve normal olarak ikiye ayrılıyor.

Çocuklarını özel sınıflara kaydeden velilerin ödediği meblağ iddialara göre 2 bin liradan 10 bin liraya kadar çıkabiliyor. Yoğun İngilizce eğitimi verildiği ve ücretli öğretmenlerin olduğu gerekçesiyle oluşturulan paralı sınıf ayrımına veliler ve eğitimcilerden tepki yağıyor.

Öğrenci velileri, devlet okullarındaki her çocuğun eşit imkân ve olanaklara sahip olması gerektiğini belirtiyor.

BİRGÜN

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Paranın kadar öğrencin olur! 2019-08-14 11:45:34

Kapitalizm her zamankinden daha acımasız bir şekilde devlet okullarında kendini hissettiriyor,bakan ,hükümet ,hepsi bunu görüyor göz yumuyor neden? Tek kişinin fikri ile T C deki tüm Anadolu liseleri puansız yani niteliksiz oldu? Fen ve proje okullar hariç LGS kalktı? Bunu n yanlış olduğunu hükümet anladı ! Lakin düzeltecek proje geliltiremiyor? Çözüm yerine devlet okullarında özel sınıf oluşturulmasına sessiz kalıyor!

Avatar
memleketim 2019-08-14 13:16:03

okul müdürleri bu tip işleri tek başına yapamazlar, mutlaka özellikle ilçe milli eğitim müdürleri destekler bunları. Kdz. Ereğli'de bir okul 1500 den 3 yıl içinde 2600 mevcutlara çıktı. Şu anda abartmıyorum(ek bina yapıldı 50 metre uzağa) 3 ayrı binada birisi imam hatip binası oldukça uzakta eğitim görüyorlar. sebep ne adrese dayalı kayıt sisteminin uygulanmaması. diğer okullar bitti, parayı bastıranı okula alıyorlar, kaymakam, vali, ilçe meb müdürü hepsi üç maymun. diğer okullarda homojen yapı kalmadı, çalışmayan okumanın değerini bilmeyen öğrencilerle kalan öğretmenler mutsuz. amaç kalmadı.

Avatar
Hatice torun 2019-08-14 12:20:30

Bu uygulama son 3-4 yıldır uygulanıyor. Anayasanın eşitlik ilkesine aykırı buluyorum. Bununla birlikte İngilizce eğitimi için aldirilan kaynaklar kayıt ücretlerine denk fiyatlandiriliyor. Ve bu kaynakları da okulların anlaştığı yayın evi temsilcilerinden almak durumunda kalıyor veli. Her ne kadar eşitliğe aykırı olsa da veli çocuğunu bu sınıflara kayıt ettirmek için elinden geleni yapıyor. Çünkü tüm velilerin ortak arzusu çocuğuna iyi bir eğitim aldırmak. Ücretler catalcadan tütün Acıbadem Üsküdar umraniye gibi birçok ilçede yapılmakta. Fiyatlar da sosyo ekonomik gelir durumuna göre yükselmektedir. İşin hazin tarafı bazı okullarda sınav uygulamadi yapıldığında öğrencinin başarısı ilk 10 da olsa bile fiyat indirimi veya burs sağlamak gibi jestler bir yana, sen kayıt yaptırma ben nasılsa yerine birini bulurum yaklaşımıdır. Çünkü eğitim cikarla yanyana geldiğinde eğitim olmaktan çıkar.

Avatar
Sibel 2019-08-14 12:49:35

Allahım daha nekadar saçmalıklar yapacaklar acaba eğitimi mafettiler yazıklar olsun

Avatar
Öğrretmen 2019-08-14 16:07:13

Sonuca kızmak yerine, bu durumu hangi şartların oluşturduğuna bakmak gerek!?

Avatar
ali 2019-08-14 17:00:35

Devlet bunu maalesef kendi eliyle yaptı.5.sınıflarda yoğun ingilizce diye bir şey çıkardılar ki bri halta yaramıyor,üstelik bunu da okul idaresinin belirlemesine izin verdiler ister yapar ister yapmaz gibisinden sonuç böyle oldu.Derhal o saçma sapan yoğun ingilizce eğitimi kalkmalı.bir de onlarca kitap parasını da buraya ekleyin ekstra....

Avatar
yahya 2019-08-14 11:46:17

NİYE TEPKİ VERİLİYOR Kİ ARTIK BU İŞLER BÖYLE DÖNÜYOR..

Avatar
Hakkı can 2019-08-14 12:01:56

Acilen suriyelilerden arındırılmış, başarılı öğrencilerden kurulu siniflar olusturulmalı. Çağımızı kaybediyoruz. Bütün kasalara birkaç çürük elma yerleştirerek hepsini mahvettik.